ni kommer inte tro era ögon

Nu har jag verkligen överträffat mig själv kan jag lova!
I eftermiddags gick jag in i en garderob för att hämta en handduk och fick då syn på ett tyg från mina gardiner. Och ås helt out of the blue fick jag för mig att sy kuddfodral av det!!! Jag, Elin, som hatar att sy och inte har haft syslöjd sen mellanstadiet (minus en gång i sjuan på elevens val då jag i princip sydde ihop två tygbitar och kastade sudd med linjaler resten av tiden tills jag blev avstängd) har sytt!
Jag är otroligt stolt.
Mitt tyg, och så fick vi se lite av världens fulaste köksgolv också..
Jag klippte lite
Och satte fast nålar
Och sen fick jag vänta tills mamma kom hem och fixade symaskinen åt mig. Men SEN sydde jag en raksöm!
Och TADA!! klart! jag gjorde fem stycken! hade kunnat gjort sex och jag använt den första tygbiten lika smart som jag använde den andra... nu är bara frågan vart jag ska göra av dom. jag har ju ingen soffa och jag tänker inte lägga dom i soffan här utanför, den är för FUL!! Inte vill jag ha dom i sängen heller, det ör ju inga sovkuddar... jag får flytta illa kvickt helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0